MEDIA NEWS
Akcia Facebooku v pondelok oslabila o vyše 5 %. Dôvodom bolo oznámenie americkej Federálnej obchodnej komisie (FTC), že bude vyšetrovať, ako sa osobné údaje 50 miliónov užívateľov najznámejšej sociálnej siete dostali do rúk firme Cambridge Analytica.
Už v uplynulom týždni po vypuknutí škandálu týkajúceho sa zneužitia údajov užívateľov sa akcia Facebooku prepadla o 13 %, čo bol tretí najhorší týždeň v jej histórii. Podľa agentúry Bloomberg marec zrejme bude pre akciu koncernu najhorším mesiacom od augusta 2012.
Vyšetrovanie FTC, ktorá vo všeobecnosti potvrdzuje vyšetrovanie len v prípadoch významného verejného záujmu, sa zvyšuje tlak na šéfa Facebooku Marka Zuckerberga, aby vysvetlil, ako jeho firma nakladá s údajmi užívateľov. To požadujú zákonodarcovia v USA aj Európe.
Akcia Facebooku v pondelok nakrátko prvýkrát od júla 2017 klesla pod úroveň 150 USD (120,86 eura). Za uplynulých 10 dní padla trhová kapitalizácia koncernu o vyše 100 miliárd USD.
Firma tiež čelí narastajúcej nespokojnosti zadávateľov reklamy aj užívateľov. Americký predajca autodielcov Pep Boys v pondelok pozastavil všetku reklamu na Facebooku a pridal sa k internetovej spoločnosti Mozilla Corp, ktorá urobila podobný krok minulý týždeň.
Už v uplynulom týždni po vypuknutí škandálu týkajúceho sa zneužitia údajov užívateľov sa akcia Facebooku prepadla o 13 %, čo bol tretí najhorší týždeň v jej histórii. Podľa agentúry Bloomberg marec zrejme bude pre akciu koncernu najhorším mesiacom od augusta 2012.
Vyšetrovanie FTC, ktorá vo všeobecnosti potvrdzuje vyšetrovanie len v prípadoch významného verejného záujmu, sa zvyšuje tlak na šéfa Facebooku Marka Zuckerberga, aby vysvetlil, ako jeho firma nakladá s údajmi užívateľov. To požadujú zákonodarcovia v USA aj Európe.
Akcia Facebooku v pondelok nakrátko prvýkrát od júla 2017 klesla pod úroveň 150 USD (120,86 eura). Za uplynulých 10 dní padla trhová kapitalizácia koncernu o vyše 100 miliárd USD.
Firma tiež čelí narastajúcej nespokojnosti zadávateľov reklamy aj užívateľov. Americký predajca autodielcov Pep Boys v pondelok pozastavil všetku reklamu na Facebooku a pridal sa k internetovej spoločnosti Mozilla Corp, ktorá urobila podobný krok minulý týždeň.
Copyright © TASR 2018
Americká Federálna komisia pre obchod (FTC) vyšetruje sociálna sieť Facebook kvôli jej postupu pri ochrane súkromia. Vyšetrovanie začala po zverejnení informácií, že údaje o viac ako 50 miliónoch užívateľov facebooku sa dostali do rúk politickej konzultačnej firmy Cambridge Analytica. Vyplýva to z dnešného vyhlásenia FTC. Facebook tiež začal vyšetrovať nemecký kartelový úrad, oznámil dnes jeho prezident Andreas Mundt.
"FTC berie veľmi vážne nedávnej správy z tlače, ktoré vyvolávajú značné obavy týkajúce praktík Facebooku v oblasti ochrany súkromia. Dnes FTC potvrdzuje, že vykonáva otvorené neverejné vyšetrovanie týchto praktík," uviedol úradujúci riaditeľ úradu pre ochranu spotrebiteľov v rámci FTC Tom Pahl vo vyhlásení. FTC zriedka potvrdzuje vyšetrovanie pred oficiálnym podaním sťažnosti. Výnimkou sú prípady závažného verejného záujmu.
Médiá už minulý týždeň s odvolaním sa na zdroje informovala, že FTC skúma, či Facebook neporušil súdny zmier z roku 2011 týkajúce sa jeho praktík pri ochrane osobných údajov. Ak FTC zistí, že Facebook porušil podmienky dohody, môže mu udeliť pokutu v poriadku tisícov dolárov za každý deň, kedy firma dohodu porušila. Celková suma by mohla dosiahnuť miliárd dolárov.
Facebook vo vyhlásení uviedol, že spoločnosť je pevne odhodlaná chrániť informácie o ľuďoch a víta príležitosť odpovedať na otázky FTC.
Akcie Facebooku v reakcii na oznámenie vyšetrovaní FTC prudko klesajú. Minulý týždeň akcie firmy oslabili o 13 percent. To bol najhorší týždenný výkon od júla 2012, čo bolo zhruba dva mesiace po tom, čo Facebook vstúpil na burzu.
Prezident nemeckého kartelového úradu včera denníku Tagesspiegel povedal, že jeho úrad vyšetruje, ako Facebook zbiera dáta od partnerských stránok. Upozornil, že užívatelia prevažne nevie, koľko informácií získa sociálnu sieť, keď navštívi stránky tretích strán integrovaných s Facebookom.
Eurokomisárka pre spravodlivosť a ochranu spotrebiteľa Věra Jourová včera napísala list prevádzkové riaditeľke Facebooku Sheryl Sandbergovej. Uviedla v ňom, že oficiálne vyhlásenie firmy ani jej šéfa neupokojila zatiaľ jej obavy o to, či Facebook dostatočne chráni súkromie svojich užívateľov. Európska komisia chce po firme vedieť, či medzi údajmi, ktoré získala Cambridge Analytica, boli aj údaje o občanoch EÚ. Jourová sa tiež v liste, o ktorom informuje agentúra Reuters, spýtala, či si je firma istá, že sa scenár podobný kauze Cambridge Analytica nemôže znova opakovať.
Copyright © ČTK 2018