19. 12. 2018

Stanovisko: GP SR: Vyjadrenie predsedu strany SaS Richarda Sulíka v rozhovore pre denník SME s názvom Ja som pravý bojovník za záujmy Slovenska, publikované dňa 17.12.2018 je zavádzajúce a klamlivé.

Stanovisko: GP SR: 
Vyjadrenie predsedu strany SaS Richarda Sulíka v rozhovore pre denník SME s názvom Ja som pravý bojovník za záujmy Slovenska, publikované dňa 17.12.2018 je zavádzajúce a klamlivé.

"Čiže o Kočnerovej nahrávke ste nechceli hovoriť, aby ste si pred verejnosťou viac nepriťažili?" (novinárska otázka) Odpoveď R. Sulíka:
"No jasné. Ale najmä by išlo o výpoveď proti výpovedi a sám som si nebol istý, či je Gorila pravdivá. Penta sa vtedy oháňala tým, že dokument nie je pravdivý a všetkých intenzívne žalovala. V roku 2010, keď sa o Gorile začalo šuškať, som sa na ňu pýtal Toma Nicholsona. Vravel mi, že si nie je istý, ale že asi bude pravdivá a že dokumenty odovzdal polícii. Raz ma tuším vo veci voľby generálneho prokurátora predvolal prokurátor Jaroslav Kozolka. Nespomínam si už, či to bolo v roku 2012, alebo v roku 2013. Kozolkovi som aj povedal, že Kočner mi písal, že jeho trezor obsahuje množstvo vecí, dôkazov. Myslel som si, že veci sú v nejakom procese a koná sa."
Generálna prokuratúra Slovenskej republiky potvrdzuje, že dňa 20.12.2012 bol Ing. Richard Sulík vypočutý prokurátorom Generálnej prokuratúry SR ako svedok v trestnej veci neznámeho páchateľa, v ktorej bolo začaté trestné stíhanie pre trestný čin sabotáže podľa § 317 ods. 1 písm. a) Trestného zákona v súbehu s trestným činom marenia výkonu rozhodnutia Ústavného súdu SR podľa § 350 Trestného zákona.
Svedok Ing. Richard Sulík v spontánnej výpovedi ani na doplňujúce otázky prokurátora GP SR neuviedol žiadne skutočnosti o "kauze" Gorila, ani o nahrávkach týkajúcej sa tejto trestnej veci. Neuviedol žiadne skutočnosti o existencii údajných dôkazov v trezore Mariána K.
Predmetná zápisnica o výsluchu svedka je súčasťou vyšetrovacieho spisu.
Výsluch svedka Ing. Richarda Sulíka spisovala prokurátorka GP SR."
TASR o tom informovala hovorkyňa Generálnej prokuratúry SR Andrea Predajňová.