20. 5. 2020

MEDIA NEWS


MEDIA NEWS


Budúcoročné odovzdávanie filmových Oscarov by mohli odložiť v dôsledku situácie spôsobenej pandémiou COVID-19. Informovala o tom v stredu tlačová agentúra AFP s odvolaním sa na zdroje z hollywoodskeho prostredia.
Najväčšia udalosť filmového odvetvia na svete je momentálne naplánovaná na 28. februára 2021.
Akadémia filmových umení a vied (AMPAS), ktorá ocenenia udeľuje, už musela pristúpiť k podstatným zmenám pravidiel. Tento krok si vyžiadalo uzavretie kín, odloženie premiér mnohých filmov, ako aj zastavenie produkcie vznikajúcich snímok.
Jeden z početných anonymných zdrojov uviedol, že odklad termínu samotného udeľovania cien je veľmi "pravdepodobný".
Akadémia v apríli zmiernila kvalifikačné pravidlá a povolila, aby sa o Oscary mohli uchádzať aj filmy, ktoré nebudú mať premiéru v tomto roku. Zároveň varovala, že aktuálna situácia si možno vyžiada aj ďalšie úpravy pravidiel a zmeny stanovených termínov.
Momentálne však stále platí, že filmy, ktoré sa chcú uchádzať o budúcoročné Oscary, musia oficiálne uviesť do kín do 31. decembra.
Udeľovanie týchto prestížnych ocenení sa zvyčajne koná vo februári alebo v marci.
Zatiaľ nie je jasné, či by odklad termínu slávnostného večera mal nejaký dôsledok na kvalifikačné pravidlá.




Facebook sa chce stať miestom pre online predaj. Preto spúšťa platformu, ktorá umožní firmám jednoducho založiť si online predajne prístupné cez Facebook alebo Instagram, oznámil v utorok (19. 5.) prevádzkovateľ najznámejšej sociálnej siete na svete.
Predajcovia tiež budú môcť propagovať svoj tovar prostredníctvom video live streamu. Projekt by mal pomôcť predovšetkým malým firmám prežiť koronakrízu, povedal zakladateľ a šéf Facebooku Mark Zuckerberg pre DPA.
"O toto som mal záujem už dlhší čas, ale s príchodom ochorenia COVID-19 sa to stalo kritickým a urgentným," uviedol Zuckerberg. "Mnoho malých firiem krachuje, nevedia, ako sa zachrániť." Dodal, že mnoho z týchto firiem sa chystá ísť online vôbec prvýkrát.
Firmy nebudú platiť za vytvorenie e-shopov, ale za služby s nimi spojené, ako je fakturovanie či platobné služby, budú účtované poplatky, tie sú však z veľkej časti len na pokrytie nákladov upozornil Zuckerberg.
Primárnym biznisom pre Facebook je však reklama, uviedol Zuckerberg. Obchodná platforma dá Facebooku prístup k údajom o správaní zákazníkov. "Budeme vidieť, s ktorými obchodmi prichádzate to interakcie, aké produkty vás zaujímajú, čo kupujete a podobne," povedal Zuckerberg. Aktuálne sa nepočíta s funkciou zdieľania týchto informácií s priateľmi a nikto okrem používateľa, obchodu a Facebooku sa k nim nedostane.


Copyright © TASR 2020


Spoločnosť SpaceX odložila štart ďalších družíc v rámci siete Starlink. Dôvodom je tropická búrka Arthur, ktorá sa sformovala v Atlantickom oceáne. Zástupcovia firmy Elona Muska na sociálnej a mikroblogovacej sieti Twitter napísali, že ďalšie družice vyšlú až po odštartovaní misie Crew Dragon Demo-2, v rámci ktorej kapsula Crew Dragon dovezie na Medzinárodnú vesmíru stanicu (ISS) dvoch astronautov z amerického Národného úradu pre letectvo a vesmír (NASA). Ten nevyslal do vesmíru svojich astronautov z americkej pôdy od roku 2011. Štart naplánovali na 27. mája, Starlink teda príde na rad až po tomto dátume.
Je to už takmer rok, čo SpaceX poslala do vesmíru prvú várku družíc siete Starlink. Astronómovia sa však sťažujú, že vrhajú silný jas. Musk nedávno prišiel s riešením a predstavil "tienidlo" VisorSat, ktoré by mali mať v najbližšom období všetky ich satelity.

©2020, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.