4. 5. 2020

Skupina Markíza porazila konkurenciu každý jeden aprílový deň, celodenne aj v prime-time


Skupina Markíza porazila konkurenciu každý jeden aprílový deň, 

celodenne aj v prime-time

Najsledovanejšími programami na slovenskom televíznom trhu sa v apríli 2020 stali Televízne noviny, česká romantická komédia Ženy v běhu a spevácka súťaž SuperStar.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom apríli 2020 udržala stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla vynikajúci priemerný celodenný trhový podiel 27,1 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,1 %) tak predstihla s rozdielom 7,0 percentných bodov. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v každý jeden z 30 aprílových dní.

























Taktiež aj samotná TV Markíza bola v apríli 2020 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,8 %. Konkurenčná TV Joj (13,6 %) vykázala v rovnakom období rovnako o 6,2 percentného bodu slabší výsledok.













Aprílové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 31,7 % a konkurenčnú skupinu Joj (23,7 %) tak predstihla až o 8,0 percentných bodov. Jednotkou na trhu bola taktiež v každý jeden 30 dní uplynulého mesiaca.
Samotná TV Markíza dosiahla v apríli 2020 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 23,8 % a s rozdielom 7,0 percentných bodov tak porazila konkurenčnú TV Joj (16,8 %).
Skupina Markíza bola v apríli 2020 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 23,9 % a odstupom 4,3 percentného bodu od konkurenčnej skupiny Joj (19,6 %). Trhovým lídrom bola rovnako aj v tomto prípade v každý jeden z 30 dní uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 28,6 %.
Televízne noviny najsledovanejším programom mesiaca, zvíťazili v každý jeden aprílový deň
V náročnom období, keď bežný život doslova ochromila pandémia nového koronavírusu, sa výrazne zvýšil divácky záujem o aktuálne informácie. Celkovo najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stalo vydanie hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny odvysielané v pondelok, 13. apríla 2020. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahlo fantastický rating 15,1 % a rovnako aj trhový podiel 32,3 %. Aktuálne informácie z domova i zo sveta Markíza v tento deň sprostredkovala až 793-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.
Televízne noviny dosiahli v apríli 2020 aj ďalší vynikajúci úspech, keď v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 zvíťazili nad konkurenciou v každý jeden z 30 dní uplynulého mesiaca, pričom zaznamenali výborný priemerný rating 10,6 % a trhový podiel 30,4 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta na Markíze uprednostnilo v priemere až 604-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ boli Televízne noviny jednotkou na trhu s dosiahnutým priemerným trhovým podielom 28,5 %.
Ženy v běhu zatiaľ divácky najúspešnejším filmom od začiatku roka
Biela sobota, 11. apríl 2020, priniesla nový najsledovanejší film tohto roka, ktorým sa v cieľovej skupine 12-54 stala slovenská premiéra českej romantickej komédie Ženy v běhu s excelentným ratingom 15,0 % a trhovým podielom 31,9 %. V oboch hlavných cieľových skupinách sa Ženy v běhu stali najsledovanejším programom daného dňa, v širšej cieľovej skupine 12+ si hviezdne obsadená snímka získala až 630-tisíc divákov.
SuperStar ukazuje nehasnúcu silu a prekonáva jeden rekord za druhým
Celosvetovo najúspešnejšia spevácka súťaž SuperStar na obrazovkách televízie Markíza prekonáva jeden rekord za druhým. Epizóda odvysielaná v nedeľu, 26. apríla 2020, sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala doposiaľ najsledovanejším zábavným programom tohto roka v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.
Tretia časť napínavého SuperVýberu, ktorá sa odohrávala v elegantných priestoroch divadla v Karlových Varoch, dosiahla v strategickej cieľovej skupine 12-54 doposiaľ rekordný rating 15,0 % a rovnako aj trhový podiel 36,1 %. Jedenásta epizóda SuperStar pritiahla k obrazovkám Markízy rekordných 655-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Úspech SuperStar bol skutočne fenomenálny, v oboch hlavných cieľových skupinách totiž v tento deň išlo o doposiaľ vôbec najsledovanejšiu epizódu za posledné tri ročníky, teda od roku 2015.
Záverečný zostrih toho najzaujímavejšieho z kastingov a následná trojica vyraďovacích SuperVýberov zaznamenali v apríli v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 13,9 % a trhový podiel 31,8 %. Štyri aprílové epizódy sledovalo v priemere 610-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Mimoriadne relácie o koronavíruse naďalej vzbudzujú divácky záujem
Aj v apríli 2020 TV Markíza pokračovala vo vysielaní mimoriadnych spravodajských relácií, ktoré rozoberali dôležité témy súvisiace s pandémiou nového koronavírusu a opäť výrazne prispeli k informovanosti obyvateľstva.
Najviac divákov si spravodajský špeciál Koronavírus: Mimoriadna relácia pozrelo vo štvrtok, 2. apríla 2020, kedy v obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahol rating 10,9 % a trhový podiel 26,2 %. Diskusiu moderátorky Zlatice Švajdovej Puškárovej s premiérom Igorom Matovičom, odborníkmi z lekárskeho prostredia či herečkou a komičkou Petrou Polnišovou, sledovalo celkovo 537-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
V utorok, 21. apríla 2020, pripravila TV Markíza špeciálny večer s názvom Koronavírus na Slovensku: Ako ďalej?, ktorý v cieľovej skupine 12-54 dosiahol výborný rating 9,0 % a trhový podiel 22,8 %. Program moderovaný Zlaticou Švajdovou Puškárovou a Michalom Kovačičom, ktorý sa skladal z mimoriadneho dokumentu a veľkej debaty s hosťami, ktorí majú v rukách budúcnosť Slovenska, si nenechalo ujsť celkovo 473-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Výborné výsledky menších staníc Doma a Dajto
Na obrazovkách televízie Doma si divákov doslova podmanil skutočný príbeh Nebo nie je výmysel, ktorý v piatok, 10. apríla 2020, prekonal niekoľkoročné rekordy tejto stanice. V cieľovej skupine 12-54 išlo s ratingom 4,7 % a trhovým podielom 10,7 % o jej najsledovanejší program od decembra 2015. Neuveriteľný príbeh chlapčeka o výlete do neba a späť spríjemnil sviatočný večer až 276-tisíc divákom starších ako 12 rokov.
Vynikajúco si počínal aj obľúbený turecký seriál Cennet, najsledovanejšia bola epizóda odvysielaná v utorok, 14. apríla 2020 – v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala rating 3,3 % a trhový podiel 7,9 %.
Z atraktívnej ponuky televízie Dajto si uplynulý mesiac najviac divákov v rámci cieľovej skupiny 12-54 vybralo dnes už kultový akčný kriminálny film Rýchlo a zbesilo, ktorý vo štvrtok, 9. apríla 2020, dosiahol vynikajúci rating 3,0 % a trhový podiel 7,4 %. V širšej cieľovej skupine 12+ bola v apríli najúspešnejšia akčná klasika Ťažko ho zabiť so Stevenom Seagalom v hlavnej úlohe, ktorú si vo štvrtok, 23. apríla 2020, nenechalo ujsť 158-tisíc divákov.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR MEDIA