19. 7. 2020

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS 
Ministri financií z krajín G20 prisľúbili, že riešenie v súvislosti so zdaňovaním veľkých technologických firiem by sa malo dosiahnuť do konca tohto roka. "Aj naďalej máme záujem prekonať terajšie rozdiely a splniť svoj prísľub dosiahnuť do konca roka vzájomné výhodné riešenie," uviedli finančníci z G20 po skončení sa videokonferencie.
Viaceré európske štáty, ako Francúzsko schválili, prípadne plánujú schváliť daň z digitálnych služieb. Cieľom je výraznejšie zdaniť technologické giganty, ako Google alebo Facebook, ktoré podľa Európskej únie profitujú z poskytovania služieb v európskych krajinách, platia však minimálne dane. Na druhej strane, Spojené štáty, z ktorých väčšina veľkých koncernov pochádza, však považujú digitálnu daň za diskriminačnú voči ich spoločnostiam.
Americký prezident Donald Trump zvýšil tento mesiac tlak na Francúzsko, ktoré digitálnu daň prijalo už minulý rok. Administratíva USA pred vyše týždňom oznámila dodatočné dovozné clá na francúzske výrobky vo výške 25 % ako odpoveď na zavedenie digitálnej dane. Dodatočné clá sa týkajú francúzskych výrobkov v celkovej hodnote 1,3 miliardy USD (1,14 miliardy eur). Samotné zavedenie ciel však USA odložili o 180 dní, aby sa vytvoril dostatočný priestor na riešenie sporu. Navyše, Washington tým zohľadnil aj fakt, že Francúzsko, ktoré vlani schválilo 3-percentnú daň z digitálnych služieb, sa s USA dohodlo na odklade jej uplatňovania až do konca tohto roka. USA zároveň pohrozili možnými clami aj ostatným štátom, ktoré daň z digitálnych služieb schválili alebo ju schváliť plánujú.
Ministri financií G20 v tejto súvislosti v sobotu uviedli, že pandémia nového koronavírusu spomalila práce na dohode o medzinárodnej digitálnej dani. Ako však dodali, očakávajú, že konkrétne návrhy sa objavia pred nasledujúcou schôdzkou v októbri.
Nemecký minister financií Olaf Scholz povedal, že "spravodlivé zdaňovanie nadnárodných koncernov je v súčasnosti ešte dôležitejšie ako kedykoľvek predtým". Ako dodal francúzsky minister financií Bruno Le Maire, "je nevyhnutné, aby sa dohoda dosiahla do konca roka". Podľa neho pandémia potvrdila, že aj z tejto krízy najviac vyťažili digitálne giganty. "Musia preto prispieť adekvátnou daňou," dodal Le Maire.

Copyright © TASR 2020


Volebný štáb amerického prezidenta Donalda Trumpa začal na platformách spoločnosti Facebook šíriť výzvy, aby používatelia podporili petíciu za zákaz čínskej mobilné aplikácie TikTok. O nových reklamách, ktoré službu pre zdieľanie krátkych videí obviňujú zo "špehovanie" Američanov, informovala agentúra Bloomberg. Trumpová kampaň je vypustila potom, čo Washington naznačil, že zvažuje obmedziť pôsobenie TikToku v Spojených štátoch."TikTok bol pristihnutý pri čine, keď monitoroval, čo je v pamäti vášho telefónu. Podpíšte teraz petíciu za zákaz TikToku," odkazujú platená oznámenie na facebooku a Instagramu. K tomuto textu, ktorý sa opakuje vo všetkých verziách reklamy, sú pripojené rôzne obrázky a heslá "TikTok vás špehuje" alebo "Čína vás špehuje".Nezávislý reportér Judd legu na twitteri uviedol , že jeden variant Facebook zablokoval za bližšie nešpecifikované porušenie pravidiel inzercie. Podľa Bloomberg reklamy Trumpov štáb cielia predovšetkým na voliča mladšie 65 rokov, pričom oznámenie sa podľa všetkého zobrazovala hlavne užívateľom v štátoch ako Texas a Florida, kde sa čakajú tesné súboje medzi Trumpom a jeho demokratickým rivalom Joeom Bidenom.
Nová reklamná kampaň prichádza v čase, keď sa TikTok dostal do hľadáčika americkej vlády aj niektorých zákonodarcov. Šéf americkej diplomacie Mike Pompeo tento mesiac novinárom povedal, že využitie aplikácie by odporučil len tomu, kto "chce svoje súkromné ​​informácie poskytnúť čínskej komunistickej strane". Prezident Trump zase uviedol, že zákaz aplikácie vlastnené čínsku firmou ByteDance by mohol byť dobrou odvetou za postup Číny v súvislosti s pandémiou covidu-19.
Spravodajský web BBC podotýka , že zabezpečenie dát zo strany TikToku sa nespochybňuje len v USA. Na prelome júna a júla ho spolu s desiatkami ďalších čínskych aplikácií zakázala Indie, pričom opatrenia vysvetľovala bezpečnostnými dôvodmi. TikTok v liste indickej vláde uviedol, že čínske úrady od platformy nikdy nežiadali dáta indických užívateľov a že firma by prípadné žiadosti takéhoto druhu nevyhovela.


 Copyright © ČTK 2020


Hackeri, ktorí tento týždeň napadli viacero účtov na sociálnej a mikroblogovacej sieti Twitter, manipulovali jej zamestnancov a použili ich údaje na vstup do interných systémov siete. Spoločnosť Twitter v sobotu v správe o incidente uviedla, že hackeri sa dostali "k nástrojom dostupným jedine pre naše tímy internej podpory". Útočníci sa zamerali na 130 účtov a 45 z nich zmenili heslá, následne sa do nich prihlásili a zverejnili falošné tweety.
Terčom útoku sa stalo mnoho prominentných amerických osobností, ako napríklad Elon Musk, Bill Gates, Joe Biden, Kanye West či Barack Obama, prostredníctvom ktorých hackeri žiadali o zaslanie bitcoinov na účet s tým, že sa ľuďom vráti dvojnásobok. Za krátky čas, čo boli pochybné tweety online, dostali útočníci príspevky v hodnote viac ako 100-tisíc dolárov (v prepočte takmer 88-tisíc eur).
Twitter vysvetlil, že útočníci sa zamerali na vybraných zamestnancov prostredníctvom "schémy sociálneho inžinierstva" - úmyselne manipulovali ľudí, aby robili isté úkony a prezradili dôverné informácie. Hackerom sa podľa firmy podarilo zmanipulovať malý počet zamestnancov a keď sa dostali do interných systémov Twitteru, mali prístup k osobným informáciám používateľov vrátane e-mailových adries a telefónnych čísel. Tiež mohli vidieť dodatočné informácie, špekuluje sa, že by to mohli byť aj súkromné správy. Súkromné správy Kanyeho Westa a jeho manželky Kim Kardashian West či Elona Muska by na dark webe mohli mať finančnú hodnotu, predaj správ prezidentského kandidáta Joea Bidena a niekdajšieho newyorského starostu Michaela Bloomberga by zase mohol mať politické následky, uvádza spravodajský portál BBC.
Hackeri sa podľa Twitteru pokúsili predať niektoré skompromitované účty. V ôsmich prípadoch tiež z kont stiahli dáta, žiadne z nich neboli overené.
Twitter vysvetlil, že "aktívne pracuje na priamej komunikácii" s postihnutými používateľmi. Tiež pokračuje v obnovovaní prístupu ďalších používateľov, ktorých účty uzamkol v reakcii na hackerský útok.
"Hanbíme sa, sme sklamaní a, viac ako čokoľvek iné, je nám to ľúto," vyhlásil Twitter. Firma tiež uviedla, že podporuje všetky úsilia o nájdenie páchateľov. Prípad vyšetruje aj americký Federálny úrad pre vyšetrovanie (FBI).
Služba Instagram v auguste predstaví novú funkciu Reels na zdieľanie videí, ktorou bude konkurovať obľúbenej aplikácii TikTok. Platformu zatiaľ testuje v Indii, no plánuje ju uviesť na trh v USA a ďalších 50 krajinách. Oficiálny dátum spustenia novinky zatiaľ nie je známy.
Reels umožní ľuďom nahrávať a upravovať 15-sekundové videá, do ktorých budú môcť pridávať hudbu a iné zvuky. Tie budú môcť nahrávať do ich príbehov a funkcie preskúmať.
Instagram a jeho materská spoločnosť Facebook v minulosti už viackrát úspešne napodobnili funkcie iných aplikácií. V roku 2016 napríklad zaviedli príbehy, ktoré po 24 hodinách zmiznú, čo sa podobá aplikácii Snapchat. Funkcia bola do polovice roku 2018 dvojnásobne populárnejšia ako spomínaná aplikácia.
Proti TikToku, ktorý je v súčasnosti oslabený, keďže ho zakázali v Indii a jeho zákaz zvažuje aj americká vláda, sa nechystá súťažiť len Instagram. Koncom tohto roka YouTube plánuje predstaviť novú službu pre krátke videá Shorts. Snapchat zase plánuje pre používateľov zaviesť možnosť prehľadávania verejného obsahu prostredníctvom gesta zvislého posúvania.


©2020, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.