Rebríček
slovenských influencerov
Rebríček slovenských influencerov podľa
časopisu Forbes vedie blogerka Janatini. Medzi troch najvplyvnejších ľudí na
slovenskom internete patrí okrem nej aj Rasťo Chvála z Garáž.tv a fotografka
Nina Skalíková. Agentúru SITA o tom informovala Adriána Heglasová z časopisu
Forbes.
Spoločnosť GroupM zostavila
pre Forbes poradie najvplyvnejších Slovákov na základe dopytovania viac ako
12-tisíc respondentov reprezentatívnych pre slovenskú online populáciu. Poradie
bolo zostavené na základe viacerých kritérií. Vyhodnocovala sa nielen znalosť
influencera, a teda potenciálny zásah, jeho obľúbenosť alebo prepojenie na
značku, ale aj to, nakoľko dokáže influencer ovplyvniť svojich sledovateľov či
odberateľov.
Pri porovnaní minuloročného a
tohtoročného rebríčka podľa Forbes možno badať niekoľko zmien. Okrem toho, že
vlaňajšiu jednotku, motoristického novinára a recenzenta Rasťa Chválu,
vystriedala blogerka Janatini, prekvapivá je podľa časopisu aj celková zostava
rebríčka.
„V našom rebríčku top
slovenských influencerov sa v prvej dvadsiatke oproti vlaňajšku obmenila rovná
polovica. Nováčikovia v zozname pôsobia v rôznych oblastiach, majú však jedno
spoločné: rozhodne nepatria medzi tých, ktorých sledujú milióny, ba ani
státisíce followerov. No vedeli si aj ,v menšom‘ vybudovať dosah a veľkú
dôveryhodnosť, a sú tak schopní efektívne ovplyvňovať správanie svojich
fanúšikov. To je niečo, čo teraz marketéri oceňujú,“ uviedla editorka Forbes
Slovensko Tatiana Vavrová.
Prekvapením tohto roka je
podľa Forbes aj to, že do rebríčka sa nedostal youtuber Gogo, ktorý
prednedávnom dosiahol na Instagrame hranicu milióna sledovateľov a rovnako tak
ani jeho partnerka LucyPug. „Veľkí influenceri v tomto rebríčku takpovediac
trpia svojou slávou. Poznajú ich totiž aj ľudia, ktorí nie sú ich followermi, a
nie je možné na sto percent vyhovieť vkusu masového publika,“ vysvetľuje jeden
z dôvodov Barbora Gabrižová z agentúry GroupM.
Rebríček 20 najväčších
slovenských influencerov bol zostavený na základe viacerých kritérií, pričom
pri poradí bolo najdôležitejšie konečné Influence Power Index skóre. V rámci
toho sa vyhodnocuje nielen znalosť influencera, a teda potenciálny zásah, jeho
obľúbenosť alebo prepojenie na značku, ale aj takzvaný influence funnel, čo je
meranie toho, nakoľko dokáže influencer ovplyvniť svojich sledovateľov či
odoberateľov.
©2020, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva
vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez
predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne
zakázané.