13. 4. 2018

Reakcia Jaroslava Rezníka na stanovisko Reportérov bez hraníc

Reakcia Jaroslava Rezníka 
 na stanovisko Reportérov bez hraníc


„Doteraz som túto organizáciu Reportéri bez hraníc vnímal ako výsostne profesionálnu a objektívnu. Po prečítaní stanoviska som zostal rozčarovaný, pretože 25 rokov pracujem v médiách. V začiatkoch mojej profesionálnej kariéry som absolvoval stáže v BBC, ktorá mi bola vzorom. Učili nás tam, že na každý názor je potrebné mať pohľad minimálne dvoch strán, a toto sa v tomto prípade nestalo. Nikto ma z Reportérov bez hraníc o stanovisko nepožiadal. Môžeme sa venovať jednotlivo každému jednému odseku z ich listu a dementovať ich jeden po druhom, ale je v ňom toľko neprávd, že ho musím odmietnuť ako celok. Špeciálne odmietam akýkoľvek politický tlak na redaktorov RTVS, nijaké ohrozenie tvorivej činnosti a slobody nebolo, nie je a nebude. Napokon, takmer 60 interných a externých pracovníkov RTVS vrátane redaktorov sa v liste vyjadrilo, že pracujú slobodne. RTVS si váži profesionálov, vytvára im najlepšie možné podmienky na ich prácu, je si vedomá svojej zodpovednosti voči celej verejnosti, a preto bude aj naďalej postupovať striktne v zmysle platných demokratických princípov.“