SLOVAK MEDIA NEWS
Slovenské médiá počas predvolebnej kampane najviac informovali o Petrovi Pellegrinimu (Smer-SD), išlo spolu o viac ako 15-tisíc mediálnych výstupov. Na druhom mieste s viac ako 14-tisíc mediálnymi výstupmi sa umiestnil Robert Fico (Smer-SD). Víťaz parlamentných volieb Igor Matovič (OĽaNO) dosiahol o niečo viac ako polovicu z tohto počtu mediálnych výstupov, teda 7 904. Najväčší počet výstupov bol pritom zaznamenaný v online priestore. Vyplýva to z analýzy, ktorú vypracovala Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity Cyrila a Metoda v Trnave za obdobie 5. novembra 2019 až 26. februára 2020. Agentúru SITA o tom informoval Peter Krajčovič z tejto fakulty.
Najmenší počet mediálnych výstupov bol podľa výskumu zaznamenaný pri lídrovi strany Dobrá voľba Tomášovi Druckerovi. „Celkovo bolo s jeho menom zaznamenaných takmer 1 800 mediálnych výstupov. Na treťom mieste sa umiestnil Andrej Danko (SNS), na štvrtom Igor Matovič a na piatom mieste Andrej Kiska (Za ľudí),“ priblížil Krajčovič.
Najčastejšími hosťami diskusnej relácie RTVS O päť minút dvanásť počas volebnej kampane boli Béla Bugár (Most-Híd), Marian Kotleba (ĽSNS) a Andrej Danko. Celkovo sa diskusií zúčastnili trikrát. Spomedzi strán mali najväčšie zastúpenie strany Smer - sociálna demokracia (Smer-SD) a Slovenská národná strana (SNS), zástupcovia ktorých sa diskusnej relácie zúčastnili celkom šesťkrát.
V relácii V politike na TA3 boli najčastejšími hosťami Peter Pellegrini a Andrej Danko, ktorí sa diskusií zúčastnili trikrát. Najväčšie zastúpenie mala strana Smer-SD, ktorej zástupcovia boli hosťami diskusií celkovo 13-krát.
V relácii Na telo televízie Markíza boli počas volebnej kampane najčastejšími hosťami Boris Kollár (Sme rodina), Juraj Blanár (Smer-SD), Igor Matovič a Andrej Kiska, diskusií sa zúčastnili dvakrát. Najväčšie zastúpenie mala aj v tejto relácii strana Smer-SD, ktorej zástupcovia boli jej hosťami celkovo päťkrát.
Z analýzy tiež vyplýva, že najväčšie výdavky na reklamu na sociálnych sieťach dosiahla strana Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO). Za posledných sedem dní volebnej kampane do reklamy na sociálnych sieťach najviac investovala strana Dobrá voľba, a to sumu viac ako 23 550 eur. Na druhom mieste sa umiestnilo hnutie OĽaNO so sumou viac ako 18 460 eur. Naopak, za posledných sedem dní volebnej kampane investovala do reklamy na sociálnych sieťach najmenej koalícia Progresívne Slovensko(PS)/Spolu, a to 449 eur.
„Spomedzi politikov za posledných sedem dní najviac do reklamy na sociálnych sieťach investoval Andrej Kiska, ktorého fan page zaplatila za reklamu 19 756 eur. Nasledovali Michal Truban (PS/Spolu) so sumou 18 826 eur a Miroslav Beblavý (PS/Spolu) so sumou 18 334 eur. Naopak, najmenej investovali Alojz Hlina (KDH), a to sumu 950 eur a Tomáš Drucker, ktorý za posledný týždeň do reklamy na sociálnych sieťach neinvestoval ani euro,“ uviedol Krajčovič.
Mediálne výstupy fakulta analyzovala pomocou aplikácie Monitora na základe kľúčových slov, ktoré pozostávali z krstného mena a priezviska lídrov politických strán (Dobrá voľba, OĽaNO, SaS, Smer-SD, Most-Híd, KDH, Sme rodina, Vlasť, SNS, Za ľudí, PS/Spolu, Kotlebovci – ĽSNS) za obdobie 5. novembra 2019 až 26. februára 2020. Výdavky na reklamu na sociálnych sieťach analyzovala prostredníctvom údajov publikovaných na jednotlivých stránkach lídrov týchto politických strán na Facebooku (fan pages). Ide o odhadovanú sumu, ktorú jednotlivé stránky minuli na reklamu súvisiacu so spoločenskými záležitosťami, voľbami alebo politikou počas obdobia 21.až 27. februára.
©2020, Autorské
práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie
alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu
SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.