Najviac divákov trávilo
volebnú
noc v spoločnosti Markízy
Volebné vysielanie TV
Markíza sa tešilo mimoriadne vysokej diváckej pozornosti, nedeľné vydanie Televíznych
novín sa v cieľovej skupine 12-54 stalo doposiaľ najsledovanejším
programom roku 2020, Na telo prekonalo ďalší rekord.
V sobotu, 29. februára 2020, Slovensko rozhodlo o víťazoch a porazených v parlamentných voľbách. Politická udalosť roka výrazne zvýšila divácky záujem o spravodajské programy, mimoriadnej pozornosti sa tešili aj víkendové volebné špeciály.
V oboch hlavných cieľových
skupinách trávilo volebnú noc jednoznačne
najviac divákov v spoločnosti televízie
Markíza. Mimoriadne volebné štúdio s názvom Voľby 2020 - Volebná noc dosiahlo so začiatkom pred 22:00 výborný rating 8,2 % a vysoko nadpriemerný
trhový podiel 34,6 %. Volebná noc na Jednotke RTVS zaznamenala v rovnakej
cieľovej skupine výrazne nižší trhový podiel 17,3 % a na spravodajskej stanici
TA3 podiel na trhu 6,0 %. Viac než štvorhodinový program s moderátormi Zlaticou Švajdovou Puškárovou, Michalom Kovačičom a ich zaujímavými
hosťami, v rámci ktorého TV Markíza priniesla aj výsledky exkluzívneho exit pollu agentúry Focus, sledovalo celkovo 401-tisíc divákov starších ako
12 rokov.
Suverénne najsledovanejším sobotným programom sa v oboch
hlavných cieľových skupinách stali Televízne
noviny. V cieľovej skupine 12-54 dosiahli vynikajúci rating 11,1 % a trhový podiel 32,0 %, nenechalo si ich
ujsť 643-tisíc divákov vo veku nad
12 rokov. Medzi nespravodajskými
programami jasne zvíťazila večerná česká komédia Špunti na vodě (rating 8,4 %
/ share 21,8 % v CS 12-54), výrazne zabodoval aj podvečerný
spoločenský magazín Smotánka (rating
7,7 % / share 27,3 % v CS 12-54).
V nedeľu, 1. marca 2020, priniesla Markíza so začiatkom o
9:55 vôbec prvú povolebnú diskusiu s
lídrami politických strán a hnutí, ktoré sa dostali do parlamentu. Mimoriadna
relácia s názvom Voľby 2020 - Víťazi
volieb dosiahla v cieľovej skupine 12-54 fantastický rating 10,8 % a rovnako aj trhový podiel 38,9 %, pričom
v rebríčku sledovanosti obsadila štvrté
miesto. Špeciálne vydanie konkurenčnej relácie Na hrane zaznamenalo na TV
Joj v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel 10,6 %. Exkluzívna debata
moderovaná Zlaticou Švajdovou Puškárovou
a Michalom Kovačičom k obrazovkám
pritiahla, s prihliadnutím na predpoludňajší vysielací čas, extrémne vysoký počet divákov, ktorých
bolo v rámci širšej cieľovej skupiny 12+ až
537-tisíc.
Vynikajúco sa darilo aj popoludňajšej relácii Na telo, v ktorej moderátor Michal
Kovačič privítal zástupcov politických subjektov, ktoré zostali pred
bránami parlamentu, a výsledky volieb v netradičnej úlohe komentátora zhodnotil
aj bývalý slovenský premiér Mikuláš
Dzurinda. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenalo špeciálne vydanie relácie rekordný rating 9,2 % od obnovenia Na telo
v septembri 2018 a tretí najvyšší trhový podiel 28,1 %. Na telo si pozrelo 521-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov,
čo je druhý najlepší výsledok v jej
súčasnej ére.
Jednoznačne najsledovanejším nedeľným programom sa v
cieľovej skupine 12-54 stali Televízne
noviny, pričom zároveň išlo aj o doposiaľ
divácky najúspešnejší program na celom trhu od začiatku roka 2020. Vydanie,
ktoré sa podrobne venovalo volebnému dianiu na Slovensku, dosiahlo excelentný rating 13,5 % a trhový podiel
30,9 %. Hlavnú spravodajskú reláciu TV Markíza si nenechalo ujsť celkovo až 701-tisíc divákov starších
ako 12 rokov.
Dáta sú uvedené v meraní
LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA