4. 4. 2022

Skupina Markíza bola celodenným trhovým lídrom každý jeden marcový deň

 Skupina Markíza bola celodenným trhovým 

 

lídrom každý jeden marcový deň

Vynikajúco sa v uplynulom marci 2022 darilo aj veľkolepej tanečnej šou Let’s Dance, hlavná spravodajská relácia Televízne noviny porazila konkurenciu takmer v každý jeden deň.  


Skupina Markíza
si so stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom marci 2022 udržala a medzimesačne ešte viac posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 24,3
% a konkurenčnú skupinu Joj (19,9 %) tak predstihla s rozdielom 4,4 percentuálneho bodu. Zároveň si v porovnaní s februárom 2022 polepšila o 0,8 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v každý jeden z 31 marcových dní.


Taktiež aj samotná TV Markíza bola v marci 2022 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 17,3 %. Konkurenčná TV Joj (13,4 %) vykázala v rovnakom období rovnako o 3,9 percentuálneho bodu slabší výsledok.

Marcové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 27,3 % a konkurenčnú skupinu Joj (23,0 %) tak predstihla o 4,3 percentuálneho bodu. Medzimesačne si skupina Markíza polepšila o 0,2 percentuálneho bodu a jednotkou na trhu bola v 24 z 31 dní uplynulého mesiaca.


Samotná TV Markíza dosiahla v marci 2022 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 19,7 % a s rozdielom 3,4 percentuálneho bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (16,3 %).


Skupina Markíza bola v marci 2022 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 21,9 % a odstupom 2,7 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (19,2 %). Trhovým lídrom bola v 29 z 31 dní uplynulého mesiaca.

Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 24,9 % a náskokom 1,4 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (23,5 %), ktorú porazila v 18 z 31 marcových dní.

Seriálový megahit Druhá šanca suverénne najsledovanejším programom na trhu

Jednoznačne najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého slovenského trhu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal mimoriadne obľúbený dramatický seriál z lekárskeho prostredia Druhá šanca. Konkrétne išlo o deviatu premiérovú časť, ktorá v pondelok, 7. marca 2022, dosiahla po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti fantastický rating 12,3 % a rovnako aj vysoko nadpriemerný trhový podiel 29,2 %. Seriálový hit obsadil aj nasledujúce tri najvyššie priečky v marcovom rebríčku sledovanosti.

Všetky štyri v marci odvysielané epizódy Druhej šance suverénne ovládli pondelkové večery s excelentným priemerným ratingom 11,8 % a trhovým podielom 29,9 %.

Divákmi aj kritikou nadšene prijatý nový seriál s Jánom Koleníkom v hlavnej úlohe uplynulý mesiac prilákal k obrazovkám v priemere 633-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine sa absolútne najsledovanejším marcovým programom stala epizóda odvysielaná v pondelok, 7. marca 2022, ktorú si vychutnalo až 648-tisíc divákov.

Tanečná horúčka ovládla Slovensko, veľkolepá šou Let’s Dance kraľuje nedeľným večerom

Jednoznačne najsledovanejšou zábavnou šou tejto sezóny je dlhoročne obľúbená tanečná súťaž Let’s Dance. Divácky najúspešnejší priamy prenos uplynulého mesiaca dosiahol v nedeľu 6. marca 2022 v cieľovej skupine 12-54 výborný rating 10,0 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 28,3 %.

Štyri marcové epizódy veľkolepej tanečnej šou nedali v nedeľné večery konkurencii najmenšiu šancu, keď zaznamenali vynikajúci priemerný rating 9,5 % a trhový podiel 29,4 %.

Strhujúce výkony atraktívnej zostavy tanečných párov, zložených zo známych osobností a profesionálnych tanečníc a tanečníkov, si v marci 2022 vychutnávalo v priemere 587-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V tejto širšej cieľovej skupine bolo najsledovanejšie vydanie odvysielané v nedeľu 27. marca 2022, ktoré si nenechalo ujsť až 620-tisíc divákov.

Úspešný štart seriálovej novinky Svätý Max, šou 2 na 1 so zahraničným hosťom výrazne zabodovala

Televízia Markíza v stredu 9. marca 2022 úspešne odštartovala už svoju tretiu tohtoročnú seriálovú novinku. Úvodná epizóda rodinného seriálu s komediálnymi prvkami Svätý Max sa stala v oboch hlavných cieľových skupinách suverénne najsledovanejším nespravodajským programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahol nový seriál svoj najlepší marcový výkon s ratingom 9,5 % a trhovým podielom 25,2 %.

Netradičná zápletka o drobnom kriminálnikovi, ktorý sa zhodou náhod ocitne v kňazskej sutane a stane sa falošným farárom v malom mestečku Kralovany, pritiahla pri štarte k obrazovkám celkovo 472-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Všetky štyri v marci 2022 odvysielané časti Svätého Maxa zaznamenali priemerný rating 7,9 % a trhový podiel 21,2 % v cieľovej skupine 12-54.

Originálna a divácky obľúbená zábavná šou 2 na 1 si uplynulý mesiac v rámci aktuálnej sezóny pripísala rekordné výsledky sledovanosti. Premiérová epizóda, ktorej hostkou bola populárna herečka Dominika Kavaschová, sa vo štvrtok 17. marca 2022 stala v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 suverénne najsledovanejším nespravodajským programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.

Autorský program moderátorov Adely Vinczeovej a Dana Dangla dosiahol v tejto strategickej cieľovej skupine 12-54 zatiaľ najvyšší tohtoročný rating 8,2 % a rovnako aj rekordný trhový podiel 24,9 %.

Táto epizóda šou 2 na 1 bola ozvláštnená vystúpením naozaj exkluzívneho špeciálneho hosťa. Ako veľké prekvapenie pre Dominiku Kavaschovú prišiel osobne do štúdia jej niekdajší idol, argentínsky herec Facundo Arana, hviezda aj na Slovensku mimoriadne úspešných telenoviel ako Divoký anjel, Yago či Rany z lásky. Večer plný bláznivých úloh, nečakaných situácií, zaujímavého rozprávania a najmä skvelej zábavy pritiahol v tento večer k obrazovkám celkovo 371-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je doposiaľ najvyšší počet v rámci aktuálnej sezóny šou.

Televízne noviny zvíťazili takmer v každý jeden marcový deň

V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 sa divácky najúspešnejším spravodajským programom uplynulého mesiaca stalo vydanie hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny odvysielané v stredu 2. marca 2022, ktoré dosiahlo skvelý rating 10,1 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 28,5 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta si v tento deň nenechalo ujsť 566-tisíc divákov starších ako 12 rokov a aj v tejto širšej cieľovej skupine išlo o najsledovanejšie vydanie za celý mesiac.

Televízne noviny zaznamenali v uplynulom marci 2022 priemerný rating 8,1 % a trhový podiel 23,6 %. Sumár spravodajských aktualít sledovalo na obrazovkách trhového lídra v priemere 487-tisíc divákov starších ako 12 rokov.  


Televízne noviny boli uplynulý mesiac v rámci cieľovej skupiny 12-54 suverénnym trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie až v 30 z 31 marcových dní.

Vynikajúco sa darilo aj relácii Počasie, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 8,5 % a trhový podiel 23,6 %. Aktuálne informácie o počasí v marci na Markíze sledovalo v priemere 522-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Najviac divákov v oboch cieľových skupinách oslovilo vydanie odvysielané v utorok 1. marca 2022. V cieľovej skupine 12-54 si pripísalo výborný rating 10,0 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 27,0 %. K obrazovkám pritiahlo celkovo až 601-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Výborné výsledky menších staníc Doma a Dajto

Na obrazovkách televízie Doma si v marci 2022 suverénne najúspešnejšie počínal mimoriadne obľúbený turecký romantický seriál Láska na prenájom. Najsledovanejšia bola prvá z dvojice večerných epizód odvysielaná vo štvrtok 24. marca 2022, v cieľovej skupine 12-54 dosiahla excelentný rating 3,3 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 8,5 %. Taktiež aj v širšej cieľovej skupine 12+ bola táto časť divácky najúspešnejším programom stanice Doma za celý uplynulý mesiac, keď si ju vychutnalo celkovo 213-tisíc divákov.

Zabodovala tiež premiérová 6. séria úspešného seriálu z lekárskeho prostredia Chicago Med. V cieľovej skupine 12-54 si najlepšie počínala epizóda odvysielaná v utorok 22. marca 2022, ktorá zaznamenala rating 2,1 % a trhový podiel 5,8 %.

Z ponuky televízie Dajto uplynulý mesiac najviac divákov v rámci oboch hlavných cieľových skupín uprednostnilo akčný triler Posledná pevnosť. V cieľovej skupine 12-54 dosiahol vo štvrtok 10. marca 2022 skvelý rating 2,5 % a nadpriemerný trhový podiel 7,8 %. Hviezdne obsadenú filmovú klasiku si nenechalo ujsť 111-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA