20. 6. 2020

MEDIA NEWS


 MEDIA NEWS




Sociálna a mikroblogovacia sieť Twitter označila ďalší príspevok amerického prezidenta Donalda Trumpa varovaním, už po tretí raz v priebehu mesiaca. Tentokrát je to video s falošnou grafikou televízie CNN, v ktorom sa uvádza "Amerika nie je problém, falošné správy sú". Video si vyslúžilo označenie "manipulované médiá". Hovorca Twitteru vo štvrtok v noci vysvetlil, že video označili na základe ich "pravidiel pre syntetické a manipulované médiá", aby ľuďom dali väčší kontext.

Minútové video, ktoré má už milióny pozretí, obsahuje zábery z virálneho videa dvoch detí. Začína sa tým, ako černošské dieťa uteká pred bielym dieťaťom, zatiaľ čo falošná grafika CNN obsahuje popis "Vystrašené batoľa uteká pred rasistickým bábätkom". Zvyšok videa následne ukazuje, ako sa predtým deti objímajú. Video má okrem toho označenie účtu @CarpeDonktum, ktorý pravidelne publikuje mémy a parodujúce videá podporujúce prezidenta.

Hovorca CNN na Trumpov tweet reagoval s tým, že televízia sa príbehu na videu naozaj venovala, "no presne tak ako sa to stalo". "Tak ako CNN informovala o vašich postojoch k rase (a vašich číslach v prieskumoch). Naďalej budeme pracovať s faktami a vyzývame vás, aby ste urobili to isté, skôr ako tweetovali falošné videá, ktoré využívajú nevinné deti. Buďte lepší," vyjadril sa hovorca.

Už koncom mája označil Twitter dvojicu jeho tweetov o korešpondenčnom hlasovaní značkou s varovaním o ich pravdivosti. O pár dní neskôr skryla ďalší jeho príspevok za porušenie pravidiel týkajúcich sa vychvaľovania násilia, keď v súvislosti s protestmi v Minneapolise napísal "keď začne rabovanie, začne streľba" (when the looting starts, the shooting starts, pozn. red), čo má navyše aj negatívny historický kontext. Trump v tejto súvislosti pohrozil odvetnými opatreniami a podpísal nariadenie, ktoré sa zamerané na odstránenie niektorých právnych ochrán poskytnutých platformám sociálnych médií.

Vo štvrtok tiež proti Trumpovi zakročila aj sociálna sieť Facebook. Tá odstránila politické reklamy jeho kampane a viceprezidenta Mikea Pencea, v ktorých sa objavil obrátený červený trojuholník - symbol, ktorý kedysi používali nacisti na označenie politických väzňov v koncentračných táboroch. Komunikačný šéf kampane Tim Murtaugh v reakcii na stiahnutie reklám tvrdil, že obrátený červený trojuholník bežne používa antifa, takže ho použili v reklame venovanej antife. Vysvetlenie o používaní červeného trojuholníka ako bežného symbolu antify spochybnili odborníci.




Služba Spotify pripravuje podcasty, do ktorých zapojí superhrdinov aj zločincov z dielne spoločností Warner Bros. a DC Comics. Zatiaľ nie je známe, ktoré postavy majú na mysli, no v ponuke majú napríklad Batmana, Supermana či Wonder Woman. Sumu, na ktorej sa dohodli, neprezradili.
Joseph Evans z Enders Analysis vyhlásil, že firma DC Comics má bohatú ponuku, čo pre Spotify znamená, že už má "pripravené publikum". Poznamenal tiež, že načasovanie "vyzerá dobre". "Ak by to nespravil Spotify, spravil by to niekto iný. Spotify sa pritom snaží o prvenstvo spomedzi podcastových platforiem, aj keď to stojí veľa peňazí," dodal.

Nové podcasty budú dostupné pre všetkých používateľov platformy. Podľa Evansa nový projekt prispeje k "nadšeniu a získaniu viac fanúšikov fiktívnych svetov" z dielne DC, pričom Spotify získa aj viac poslucháčov.

Firma v stredu oznámila, že produkuje podcasty s Kim Kardashian West. V máji so spoločnosťou podpísal zmluvu Joe Rogan, čo znamená, že jeho podcast The Joe Rogan Experience už nebude dostupný na iných platformách. Dohoda na niekoľko rokov mu priniesla 100 miliónov dolárov, informoval o tom Wall Street Journal.

Francúzsky najvyšší administratívny súd nevyhovel odvolaniu sa technologickej spoločnosti Google voči pokute 50 miliónov eur, ktorú vlani dostal za nedostatočne "jasný a transparentný" prístup k používateľom systému Android v súvislosti s ochranou ich údajov. Štátna rada v piatok rozhodla, že Národná komisia pre ochranu údajov mala právo na sankcionovanie firmy a "vzhľadom na osobitnú závažnosť" a dĺžku trvania zlyhaní Googlu, nie je pokuta neprimeraná. Spoločnosť na rozhodnutie reagovala s tým, že sa zameria na vykonanie zmien.
Národná komisia pre ochranu údajov udelila firme pokutu v januári 2019 na základe európskeho nariadenia o ochrane osobných údajov (GDPR). Podľa nej používatelia neboli "dostatočne informovaní" o tom, s čím súhlasili, keď spoločnosť zhromažďovala údaje pre cielené reklamy. Komisia tiež obvinila Google z toho, že prinútil používateľov podniknúť príliš veľa krokov, aby mohli zistiť, ako a prečo sa ich údaje používajú, a že je tiež "príliš všeobecný a vágny" v popisoch o dôvode spracovania údajov.
Štátna rada súhlasila s komisiou a obvinila Google z "obzvlášť rušivých" metód zberu údajov. Firma "neposkytla dostatočne jasné a transparentné informácie používateľom operačného systému Android a neumožnila im dať slobodný a informovaný súhlas so spracovaním ich osobných údajov na účely prispôsobenia reklám," vyhlásil súd.

Google v piatok uviedol, že investoval do "špičkových nástrojov", aby mohol pomôcť používateľom pochopiť a kontrolovať využitie ich dát. "Na základe tohto rozhodnutia teraz preskúmame, aké zmeny musíme urobiť," uviedla spoločnosť.



©2020, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.