17. 6. 2020

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS


Národná banka Slovenska (NBS) avizuje lepšiu, adresnú a zrozumiteľnú komunikáciu s verejnosťou o komplikovaných témach. Uviedol to hovorca NBS Peter Majer. NBS prijala novú komunikačnú stratégiu a komunikácia je jednou z jej hlavných priorít.
„Pre modernú a otvorenú centrálnu banku je dnes nevyhnutné komunikovať adresne a zrozumiteľne. Ako s odbornou, tak s laickou verejnosťou. Národná banka Slovenska sa bude v budúcnosti čoraz viac opierať o komunikáciu, ktorá vysvetľuje jednotlivé rozhodnutia v súvislostiach a kontexte,“ uviedla NBS.
Schopnosť komunikovať komplikované a komplexné témy tak, aby boli uchopiteľné pre širšie publikum, vníma NBS ako pomoc pri svojej práci na národnej úrovni, ale aj na úrovni Ekosystému. „Čitateľnosť toho, čo a prečo robíme, nám vie zásadným spôsobom pomôcť pri výkone nášho mandátu – tým je cenová stabilita,“ dodala NBS.
„Národná banka pozorne sleduje vývoj a zásadné zmeny v oblasti menovej politiky za uplynulých desať rokov,“ dodala banka s tým, že úlohou novej komunikačnej stratégie je zefektívniť výkon menovej politiky. Stratégia je založená na princípoch Vysvetli, Zapoj a Vzdelávaj.
„Táto cestovná mapa prinesie skvalitnenie nielen samotného obsahu, ale aj rozšíri formáty a spôsoby, ktoré nám pomôžu lepšie a ľahšie priblížiť poslanie a význam ako samotnej Národnej banky Slovenska, tak Európskej centrálnej banky,“ uzavrela NBS.


Copyright © TASR 2020