Webové stránky
zapojené do projektu AIMmonitor navštívili v decembri takmer 4 mil. užívateľov,
pričom 3,1 mil. pochádzalo zo Slovenska, zvyšok zo zahraničia. Vyplýva to z
výsledkov výskumu, ktoré zverejnila poradenská spoločnosť Gemius. Počet
zobrazení stránok, ktoré usktočnili slovenskí užívatelia z mobilných zariadení
dosiahol takmer pol miliardy. Najviac reálnych užívateľov mali webové stránky v
kategóriách spravodajstvo a služby, mapy, cestovné poriadky. Počet zobrazení
stránok vykonaných zo Slovenska dosiahol 1,6 miliardy, pričom najviac
zobrazení, viac ako pol miliardy, bolo na weboch v kategórii zoznamovacie
servery.
Slovenskí
internetoví užívatelia vykonali na weboch meraných výskumom viac ako 300 mil.
návštev z klasických počítačov a viac než 50 mil. návštev z mobilných
zariadení. Online populácia zo Slovenska dosiahla v decembri 3,25 mil. reálnych
užívateľov, čo je o 15 tis. viac ako v novembri. V online populácii mierne
prevládajú ženy nad mužmi, a to o 6 tis. užívateľov. Najpočetnejšou vekovou kategóriou
sú ľudia vo veku od 20 do 29 rokov, ktorých je takmer 757 tisíc. Najviac
zobrazení však generujú najmladší navštevníci internetu z kategórie 12 až 19
rokov, a to 417 miliónov. AIMmonitor je meraním návštevnosti členov Asociácie internetových médií a reklamných internetových médií, ktoré sa do projektu zapojili. Tento projekt oficiálne začal v januári 2007. Zadávateľom tohto projektu je AIM a realizátorom projektu je spoločnosť Mediaresearch, a. s. v spolupráci so spoločnosťou Gemius S.A. AIMmonitor poskytuje dáta o návštevnosti a sociodemografické dáta.
©2013, Autorské
práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie
alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu
SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané