MEDIA NEWS
Takmer 70 % ľudí je ochotných zdieľať svoj profil na sociálnej sieti, aby získali zľavu pri online nakupovaní. Vyplýva to z globálneho prieskumu kyberbezpečnostnej spoločnosti Kaspersky. Podobný podiel respondentov by tak spravil aj pre nájdenie priateľov, s ktorými stratili kontakt.
Pre získanie vysnívanej práce a pre získanie prístupu k exkluzívnym zážitkom je ochotných zdieľať svoj profil okolo 60 % respondentov a pre zrýchlené vybavenie cestovnej kontroly či pre zabezpečenie miesta pre dieťa v prvotriednej škole by to spravila viac ako polovica. Takmer polovica respondentov by tiež zdieľala svoj profil pre zabezpečenie lepšieho prenájmu bytu či domu a okolo 40 % respondentov by tak urobilo pre udelenie víz do inej krajiny či pre zrýchlené vybavenie zákazníka na zabezpečenie úveru.
Ako však spoločnosť upozornila, vďaka zapojeniu sa do online prieskumu môže spotrebiteľ získať zľavu na obľúbenú značku, čo však môže viesť aj k tomu, že daná spoločnosť o ňom získa viac informácií, než by spotrebiteľ chcel.
Na ochranu online i offline súkromia odporúča spoločnosť dávať si pozor, ktoré osobné informácie ľudia zdieľajú online. „Aj keď sú stránky sociálnych médií navrhnuté tak, aby nás povzbudzovali k zdieľaniu informácií s ostatnými, existuje riziko, že akékoľvek informácie, ktoré zverejníte, sa môžu dostať do nesprávnych rúk,“ uviedla spoločnosť s tým, že aj po skončení používania aplikácie či online služby radí vymazať účet aj jeho históriu. Spoločnosť tiež odporúča používať spoľahlivé bezpečnostné riešenia.
Copyright © TASR 2020
Súčasná koronakríza spôsobila médiám, ktoré sú závislé od príjmov z reklamy, vážne ekonomické straty. Naopak, poskytovatelia AVMS, vloggeri a streamingové služby zažívajú rozmach a pocítili nárast sledovanosti ich obsahu, či nárast nových zákazníkov. Na svojom zasadnutí to konštatovala skupina Európskych regulačných orgánov (ERGA). Okrem následkov aktuálnej krízy diskutovala aj o budúcnosti regulačného rámca Európskej únie pre médiá v digitálnom prostredí, vzhľadom na prebiehajúce diskusie o prijatí nových pravidiel pre digitálne služby.
Regulátori prijali správu, v ktorej sa okrem iného uvádzajú tri konkrétne možnosti ako podporiť efektívnu reguláciu online obsahu, ktorá vzniká v rámci prípravy nových pravidiel. ERGA navrhuje posilniť spoluprácu v rámci celej únie pri riešení cezhraničných problémov súvisiacich s online reguláciou, ďalej upraviť režim zodpovednosti online platforiem zabudovaním bezpečnostných prvkov prevádzky online platforiem a taktiež zabezpečiť vyšší stupeň spolupráce v cezhraničných prípadoch.
Internetový prehliadač Brave, ktorý si vybudoval povesť na tom, že uprednostňuje bezpečnosť používateľov a blokuje reklamy, do vyhľadávania o partnerských spoločnostiach automaticky dopĺňal partnerské odkazy. Cez ne, prostredníctvom zmien vo vyhľadávaní používateľov, tak mohol zarobiť viac peňazí. Informuje o tom online denník The Independent.
Na odkazy so špecifickým identifikátorom upozornil na sociálnej a mikroblogovacej sieti Twitter používateľ Yannick Eckl, ktorý si to všimol pri vyhľadávaní platformy Binance na obchodovanie s kryptomenami. Prehliadač ho automaticky presmeroval na URL adresu s partnerským odkazom. Brave začal minulý mesiac spolupracovať s Binance, aby mohli obchodovať s kryptomenami na Binance prostredníctvom nástroja v prehliadači.
Ako však vyšlo najavo, na odkazy s referenčnými identifikátormi prehliadač presmerováva aj pri iných webstránkach súvisiacich s kryptomenami, vrátane Ledger, Trezor a Coinbase. Ani v jednom prípade túto skutočnosť Brave nekonzultoval so svojimi používateľmi a nežiadal o povolenie.
Partnerské odkazy neporušujú bezpečnosť zákazníkov, používatelia sú však nespokojní, že Brave mení vyhľadávanie bez ich vedomia a povolenia. Takéto odkazy inzerenti používajú na sledovanie internetového prenosu na svojich stránkach a sú tiež pre spoločnosti prostriedkami sledovania používateľov.
Generálny riaditeľ a spoluzakladateľ spoločnosti Brave Brendan Eich v sérii tweetov označil automatické dopĺňanie s partnerskými odkazmi za chybu, ktorú opravujú. Ako tiež povedal, snažia sa "vybudovať životaschopný podnik", a to tiež "zahŕňa privádzanie nových používateľov na Binance a iných búrz". V súčasnosti Brave zarába tak, že svojim používateľom ponúka kryptomenu výmenou za sledovanie reklám.
©2020,
Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné
vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného
súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.