Konferencia Megatrendy a médiá 2020
Otázka ako sa vplyvom súčasnej situácie zmenila práca redaktorov i médií a aká bude budúcnosť médií je témou stredajšej medzinárodnej vedeckej konferencie Megatrendy a médiá 2020. Každoročne ju organizuje Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave, teraz pre koronarízu v online priestore. Účastníci svoje príspevky prednášajú zo svojich domovov či pracovísk.
Pozvanie prijali hostia z prostredia médií, marketingu i akademickej obce, zaregistrovala sa podľa PR UCM Petra Krajčoviča viac ako stovka účastníkov.
Prvým vystupujúcim bol riaditeľ spravodajstva a publicistiky RTVS Vahram Chuguryan, ktorý hovoril o tom, ako televízia v spravodajstve reagovala na pandémiu nového koronavírusu, o výraznom náraste sledovanosti a o záujme o komunikáciu s divákmi. Kreatívny riaditeľ reklamnej agentúry Peter Michalka rozmýšľal nad zmenou marketingovej paradigmy - ako sa reklama mení za pochodu a ako sa agentúry nestihli pripraviť. Redaktorka Markízy Martina Töröková hovorila o skúsenostiach s prácou v teréne počas pandémie ochorenia COVID-19.
"Overovaniu faktov v práci redaktorov sa bude venovať srbská novinárka Milena Popović. Zameria sa na význam kontroly faktov v situáciách, akou je súčasná kríza spôsobená novým koronavírusom. Pozvanie prijal aj holandský profesor Mark Deuze, ktorý pôsobí na univerzite v Amsterdame a venuje sa výskumu komunikácie. Vo svojej prednáške sa pokúsi obhájiť alebo opustiť klasické teoretické modely komunikácie, ako aj tvrdenie, že masové médiá a masová komunikácia sú koncepty, ktoré nezodpovedajú súčasnému mediálnemu prostrediu," informoval Krajčovič. Účastníci budú hľadať odpovede aj na otázky o úlohe emócií a ich vplyve na argumentáciu v online priestore, či o tom, ako sa dá prežiť kríza a čo zmení pandémia vo svete komunikácie a reklamy.
Copyright
© TASR 2020