21. 4. 2020

Podporme slovenský internet, sme v tom spolu. Prehlásenie združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia

Podporme slovenský internet, sme v tom spolu



Prehlásenie združenia pre internetovú reklamu IAB Slovakia

Najväčšie digitálne združenie na slovenskom internetovom trhu, ktoré aktuálne spája 43 členov z radov médií, mediálnych agentúr, technologických spoločností a zadávateľov reklamy prichádza s iniciatívou na podporu slovenských digitálnych médií.
Združenie IAB Slovakia si uvedomuje, že aktuálna situácia ovplyvnená následkami reštrikcií zavádzaných v súvislosti s COVID-19 zťažuje fungovanie prevádzkovateľov slovenských online médií, ktorých činnosť je dlhodobo a stále vo významnej miere naviazaná na príjmy z inzercie zadávateľov.
Sme si vedomí, že všetci máme obavy z neistoty a nejasnej blízkej budúcnosti. Rozumieme, že všetky subjekty reklamného trhu budú nútené pristúpiť k eliminácii nákladov, aby zachovali zdravie spoločností. Avšak skúsme premýšľať pri našich krokoch o možných následkoch v celom reťazci solidárne a s rozvahou. Marketing, ako aj dobre fungujúci reklamný trh, potrebujeme aj budeme potrebovať.
Ohrozením plnohodnotného fungovania, či v najhoršom možnom prípade existencie slovenských médií, všetci riskujeme, že prídeme o hodnoverné spravodajstvo, informácie a služby, ktoré k dnešnému dňu využíva viac ako 4,6 milióna ľudí mesačne.
Preto združenie IAB Slovakia prehlasuje, že jej členovia vyvinú maximálnu snahu, aby v koordinácii s klientmi (zadávateľmi reklamy) podporili inzerciu na slovenských online médiách s ohľadom na zachovanie efektivity a klientských cieľov.Zároveň vyzývame zapojiť sa do tejto iniciatívy aj zadávateľov reklamy a podporiť tak slovenské médiá.
Aktuálna situácia, kedy slovenské online médiá dosahujú vysoký zásah, vytvárajú nadštandardný mediálny priestor a pútajú pozornosť užívateľov, ktorí konzumáciou obsahu trávia nadštandardne dlhý čas, nahráva k realizácii efektívnej komunikácie značiek.
Takýto krok sekundárne podporí aj slovenskú ekonomiku, nakoľko dane z týchto príjmov budú odvedené na Slovensku a nie v iných štátoch, ako je to v prípade nadnárodných digitálnych hráčov. Slovensko to potrebuje.
IAB Slovakia spoločne s realizátorom výskumu IABmonitor Gemius Slovakia si uvedomujú neľahkú situáciu svojich členov ako i obchodných partnerov a prichádzajú s pomocou, ktorá bude predstavovať výrazné zľavy za meranie a dáta pre členské, ako i nečlenské subjekty zapojené do IABmonitoru počas druhého štvrťroka 2020. Meranie IABmonitor združenie prevádzkuje od roku 2006 s cieľom dodávania auditovaných a transparentných výsledkov o návštevnosti internetových médií.
K prehláseniu sa k dnešnému dňu pripojili:
Mediálne agentúry:
Content agency
Dentsu Aegis Network Slovakia
Digiline
GroupM Slovakia
H1 Slovakia
Ideamedia
Media and Digital Services
Mediacom Bratislava
MindShare Slovakia
Omnicom Media Group
OMD Slovakia
PHD
Starmedia Co.
Universal McCann
Wavemaker Slovakia
ZenithMedia
Technologické spoločnosti:Adform
Etarget
Strossle
Zadávatelia reklamy:
Slovenská sporiteľňa
Prevádzkovatelia online médií:
Barecz & Conrad Media
Darcus
Expres Media
FUN Media Group
FPD Media
Internet.sk,
Mac TV
Mafra Slovakia
Markíza Slovakia
Modrý koník
News and Media Holding
N Press
Perex
Petit Press
Profesia
REFRESHER Media
Ringier Axel Springer SK
RTVS – Rozhlas a televízia Slovenska
SITA Slovenská tlačová agentúra
Startitup
Zoznam
4networks SK&CZ
Zoznam domén meraných v IABmonitore na stiahnutie:
formát .XLS
formát .TXT
Zadávatelia reklamy majú možnosť pristúpiť k prehláseniu zaslaním svojho stanoviska emailom na karpelova@iabslovakia.sk.